Samochody osobowe

NAPRAWA SILNIKÓW I SKRZYŃ BIEGÓW

W Auto Nova oferujemy usługę remontu silników oraz manualnych skrzyń biegów. Nasi specjaliści posiadają wieloletnie doświadczenie oraz specjalistyczne przeszkolenie w tym zakresie. Cechuje nas fachowe podejście do  Klienta w uznaniu do dysponowanych środków i oczekiwań. Stosujemy optymalne rozwiązania z użyciem części renomowanych producentów tj. MAHLE, GOETZE, KOLBENSCHMIDT, ERLING.

Remont bądź naprawa silnika oraz regeneracja skrzyń biegów to dość poważna sprawa jeśli chodzi o nasze auto. Dlatego zanim udamy się do serwisu powinniśmy wiedzieć kilka podstawowych rzeczy.

Samochód może nam się zepsuć zawsze. Szczególnie jeśli posiadamy używane i wieloletnie auto. Jeśli dojdzie do awarii silnika czeka nas remont jednostki napędowej bądź jej wymiana. Koszt takiej inwestycji waha się od kilkuset do kilku tysięcy złotych. Cena silnika zależy od pojazdu, jego stanu technicznego, przebiegu oraz pojemności. Na największe wydatki muszą się nastawiać właściciele dieslów.

Dlaczego warto naprawiać silnik?

Okazuje się, że w wielu przypadkach może opłacać się naprawa silnika bez konieczności jego wymiany. Jest tak np. w momencie, gdy urządzenie nie jest całkowicie wyeksploatowane. Wówczas odpowiedni serwis samochodowy jest w stanie przywrócić jego dawną sprawność i zapewniając tym samym, że silnik będzie nam działał przez następne kilkaset tysięcy kilometrów. Jeśli kupujemy używany silnik, to musimy mieć świadomość, że może on nam się także popsuć w każdej chwili.

Podstawowa naprawa silnika to wymiana pierścieni tłokowych i przywrócenie głowicy jej dawnej sprawności. Zdarza się też wówczas, że podczas wymontowania głowicy nie ma tzw. progów na cylindrach. Naprawa tego elementu pozwala pozbyć się problemu zużywania oleju przez silnik.

Na większy wydatek związany z naprawą trzeba się nastawić jeśli bardzo mocno wyeksploatowane są cylindry i wał korbowy. Wtedy konieczny jest kapitalny remont silnika łącznie z wymianą tłoków czy szlifowaniem wału. Właściciele diesla mogą też dopłacić czasem za zniszczony układ wtryskowy i zatartą turbosprężarkę.