W przypadku szkód komunikacyjnych warto od początku trzymać się określonych etapów postępowania. Zarówno jeśli jesteśmy sprawcą, jak i poszkodowanym powinniśmy wezwać policję lub spisać oświadczenie. W takim oświadczeniu należy zawrzeć dane uczestników zdarzenia, dane polisy sprawcy oraz informacje na temat pojazdów – takie jak model, marka, numer rejestracyjny, numer polisy oraz spis powstałych uszkodzeń. Ponadto należy wskazać miejsce wypadku/kolizji i opis sytuacji, dobrym pomysłem będzie tu również zamieszczenie zdjęć. Jeśli to my doprowadziliśmy do zdarzenia i chcielibyśmy, aby szkody zostały pokryte z AC, należy zgłosić się do ubezpieczyciela. W razie rozległych uszkodzeń pojazdu należy zadzwonić po lawetę.
Kolejnym etapem jest zgłoszenie zajścia do ubezpieczyciela. Tym może zająć się serwis realizujący naprawę – na przykład Nova Auto, należący do sieci serwisowej Q Service Castrol. Weźmiemy na siebie obowiązki związane z kwestiami formalnymi i pomożemy przebrnąć przez szereg procedur. Po zarejestrowaniu zdarzenia konieczne jest przeprowadzenie oględzin – rzeczoznawca lub upoważniony serwis likwidujący szkodę sporządza wówczas niezbędny raport, a dokumenty przekazuje do likwidatora w celu przygotowania wyceny. W przypadku powierzenia sprawy warsztatowi samochodowemu szkoda rozliczana będzie w trybie bezgotówkowym.