Najczęstszą przyczyną awarii tego komponentu jest jego przegrzanie. Silnik przegrzewa się przeważnie na skutek awarii w układzie chłodzenia, na przykład niesprawnej pompy wody, uszkodzonego wentylatora chłodnicy. Zdarza się również, że dochodzi do przegrzania silnika z powodu niewłaściwej eksploatacji samochodu – na przykład wyczynowej jazdy, utrzymania zbyt niskiego poziomu płynu chłodzącego. Jedną z przyczyn bywają również błędy montażowe, źle splanowana głowica silnika lub nieprawidłowe dokręcenie śrub głowicy, co ma wpływ na nierównomierne dociśnięcie uszczelki.
Wspomniana awaria może mieć różne objawy, najczęściej jest to zwiększone ciśnienie lub obecność dwutlenku węgla w układzie chłodzenia, nieregularna praca silnika na biegu jałowym czy też występowanie jasnej mazi w oleju lub płynie chłodzącym. Ponadto możemy zaobserwować spadek poziomu płynu chłodniczego oraz jego wrzenie, co może oznaczać, że w układzie chłodzenia znajdują się spaliny. Wprawdzie wspomniane niedogodności nie muszą świadczyć o uszkodzeniu właśnie uszczelki pod głowicą, jednak w przypadku takiego podejrzenia – warto jak najszybciej zgłosić się do sprawdzonego warsztatu samochodowego w celu wykonania diagnostyki, na przykład testu na zawartość dwutlenku węgla w układzie chłodzenia, a w konsekwencji naprawy usterki. Kierowcom z Białegostoku i okolicznych miejscowości od lat pomaga nasz serwis Nova Auto, który znajduje się w Dobrzyniewie Fabrycznym. Należymy do sieci serwisowej Q Service Castrol, co dodatkowo potwierdza wysoką jakość świadczonych przez nas usług.